2013. november 3., vasárnap

Virágot adni nem könnyű…

Nekem szerencsém van a virágokkal. Nagyapám imádta őket. Ahogy kibújt a földből az első hóvirág, ibolya, majd a gyöngyvirág, kis csokorba kötötte és hozta: egyet édesanyámnak, egyet nekem. Innen tudtam, hogy itt a tavasz… Amióta az eszem tudom, ez így volt. Soha nem jöttem el tőle virág nélkül. Mikor már indultam, mindig kiszaladt a kiskertbe és leszedte az épp akkor nyílók közül a legszebb szálat. Bármi is legyen az, az enyém volt: bazsarózsa, liliom, tearózsa, s ha épp nem volt virág, akkor egy nagy fürt szőlő. Ő így nevelt engem kislányként is nőnek.


Életem első szerelme nem volt az a virághozós fajta. Fiatalok voltunk, ábrándosak és nagyon szerelmesek. Nem törődtünk a világgal, az előítéletekkel, a szokásokkal. Sajátos kis világban éltünk, hatalmas szivárványszín felhők ölelésében. Ő csak úgy néha, váratlanul lepett meg egy  szál virággal. A mai napig emlékszem ezekből a rózsákból áradó tiszta szerelemre.
Kedvesem sem bajnok a virághozatal terén. Ő inkább „lopja” őket. Nem úgy igaziból, csak kölcsönveszi, és nekem adja. Bármerre járunk a világban, bárhol sétálunk, ő meglátja az út szélén a fűben megbúvó kis apró vadvirágokat és nekem adja. Aztán egyik este kaptam tőle egy szál liliomot. A színei azt súgták: fontos vagyok neki. Másnap, mikor meséltem kolléganőimnek, ők csak legyintettek: Jaj, drágám! - mondták. Tudod mikor hoz egy férfi virágot a nőnek? Ha nőnap van, vagy ha valami bűne akadt.
Nem szóltam. Hiábavalónak tűnt minden érvem. Vajon kiben van a hiba? Miért kellemetlen ma virágot adni, és miért nem tudjuk mi nők a virágot kétkedés nélkül fogadni? Miért nem kapunk virágot? És a férfiak miért adnak ritkán virágot? A virág csak virág, az üzenet bennünk és benne fogalmazódik meg. Csak érezni kell és nem túlkomplikálni. Móra Ferenc írta: "a nő addig szép, amíg szeretik..."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése